O OBXECTIVO DESTE BLOGUE.


ESTE BLOGUE NON PRETENDE SÓ SER UN ESCAPARATE DALGHUNAS ACTIVIDADES QUE SE FAN NA AULA, NIN UNHA REPORTAXE FOTOGRÁFICA DOS NENOS/AS QUE FORMAN PARTE DESTE BLOGUE,SENON UNHA FERRAMENTA DE TRABALLO DE AULA PARA MELLORAR O NIVEL DOS NOSOS RAPACES/RAPAZAS E OUTRA FERRAMENTA PARA QUE OS PAIS,DENDE AS SÚAS CASAS, POIDAN EDUCAR MILLOR ÓS SEUS FILLOS/AS EN COORDENACIÓN COA ESCOLA E AXUDARLLES A MERGULLARSE NESTE MUNDO APASIOANTE DAS NOVAS TECNOLOXÍAS,"O FUTURO".

UNHA APERTA AFECTUOSA DA PROFE MARICRUZ.

INFORMACIÓN ÁS FAMILIAS.

ESTE BLOGUE,POR DIVERSOS MOTIVOS,PASARÁ A SER UN REPOSITORIO DE RECURSOS PARA TRABALLAR NO AULA E NA CASA,DEIXANDO DE SER ESCAPARATE DAS ACTIVIDADES REALIZADAS NA AULA E NO CENTRO,E REPORTAXES FOTOGRÁFICAS.
SE ALGUNHA DAS FAMILIAS DOS NEN@S QUERE TER TODAS AS FOTOS DAS ACTIVIDADES E DOS SEU FILL@,POÑERASE EN CONTACTO COA PROFE MARICRUZ PARA PODELAS TER SEN SER PUBLICADAS EN INTERNET.
UNHA VEZ SOLVENTADOS OS IMPREVISTOS,VOLTARANSE A FACER PUBLICACIÓNS DE ENTRADAS NESTE BLOGUE.
GRAZAS POLA VOSA COLABORACIÓN.

XOGA E APRENDE NO NADAL,EN GALEGO,CASTELÁ E INGLÉS.

Se non sabes o significado dalgunha palabra galega...busca no Dicionario da Real Academia Galega

lunes, 9 de julio de 2012

CAL É A ORIXE DE QUE OS PEREGRINOS LEVEN UNHA CUNCHA DE VIEIRA?


SABEDES QUE O NOSO COLE ESTÁ SITUADO EN "BOUZAS".
OS NENOS/AS DA PROFE MARICRUZ,INVESTIGARON O QUE PASOU FAI MOITO,MOITO TEMPO NA SÚA PRAIA,FIXEMOS UNHA PÁXINA DA NOSA REVISTA ESCOLAR CON ESTA LENDA TAN BONITIÑA E DEBUXAMOS A MIRAGRE TAL E COMO A IMAXINARON OS RAPACES.
Aquí tedes a lenda,traducida do castelá antigo.
Cuenta una vieja leyenda que:
Cuando traían a Galicia el Cuerpo del Apóstol Santiago “…pasado Portugal, ya en las costas de Galicia, en un lugar llamado Bouzas que está enfrente de las Islas de Baiona se celebraba una boda entre una hermosa dama y un gentilhombre. Jóvenes y de muy importantes y señaladas familias.
La familia del novio procedía de Amaia, en el Reino de Galicia. Era hijo de la Reina Claudia Lupa, hija de Cayo Julio César y de su primera mujer Cornelia a la cual dejó en España en su segunda venida.
Su padre era Lobo Lobesio, Señor del castillo Lupario junto a Padrón, y al cual el Emperador Augusto hizo Régulo de Galicia.
El hijo de ambos Lobesio Rivano estaba celebrando sus bodas con Caya Valeria, hija de Caya Lobia y de Puctonio Marcelo en el hermoso lugar llamado Bouzas, situado en mitad de la Ría de Vigo, justo enfrente de las Islas Baiona, que fue el lugar elegido para celebrar la boda.
Uno de los entretenimientos de la boda, además de música, danzas y justas era competir a diversos juegos como “ abofardar”, juego en el que los señores, montados a caballo, lanzaban al aire sus cañas, bofardas o lanzas, teniendo que recogerlas al galope de sus caballos antes de que cayesen al suelo.
Cuando llegó el turno del novio, éste lanzó su bofarda y, mientras esperaba su caída, observó cómo el viento desviaba  súbitamente su trayectoria dirigiéndola hacia la Ría. El Caballero azuzó su caballo para no perder la lanza en el mar y, en su desesperado intento, lo que consiguió finalmente fue hundirse en el agua con su caballo y desaparecer.
A medida que el tiempo transcurría y la desesperación de todos aumentaba, vieron acercarse una barca luminosa que se dirigía hacia el punto donde había desaparecido el novio y su caballo.
Cuando ya todos lo daban por muerto,
 ¡ sucedió el gran milagro !. Al paso de la barca luminosa, el Caballero emergió milagrosamente de las aguas con sus ropas y caballo cubiertos de Conchas de Vieira.
Atónito y confundido por los hechos ocurridos, el Caballero dirigió su mirada hacia los tripulantes de la nave quienes, emocionados, alzaron sus ojos al cielo exclamando:
“-Verdaderamente quiere Jesucristo manifestar su poder delante de ti y de aquellos que están en esta tierra, para bien y honra de éste, su vasallo, que llevamos en esta nave para darle cristiano enterramiento. Nuestro señor Jesucristo quiso mostrar a través de ti, a los presentes y a los futuros,que quien a éste su vasallo quieran amar y servir, deberán visitarlo allí donde fuese enterrado llevando conchas como esas de las que tú estás cubierto, como sello de privilegio. Él, a cambio, les ofrecerá que el Día del Juicio Final sean reconocidos por Dios como vasallos suyos, y por la honra que le hicieron a su vasallo y amigo Santiago al visitarlo y reverenciarlo, los resucitará en su Santa Gloria y Paraíso”.
Después de escuchar a los discípulos, el Caballero pidió que lo bautizasen y regresó a la playa donde se reunió con su novia y les contó a los presentes lo ocurrido.
Se había Instituido la Viera como símbolo del Peregrino y Sello de Salvación.
A NOSA PÁXINA ,DA REVISTA ESCOLAR,FAI UN RESUMO,EN GALEGO,DESTA LENDA.

MIRADE QUE TRABALLOS MÁIS BONITOS FIXERON OS NEN@S DA PROFE MARICRUZ COA MÚSICA DE FONDO DA OBRA DE MARTÍN CÓDAX"ONDAS DO MAR DE VIGO",POETA E BARDO DA IDADE MEDIA QUE CANTOU AO NOSO MAR,E FOTOS DA VILA DE BOUZAS.

AGORA APAREZO EU,PERECHO,NA PRAIA DE BOUZAS.ESTO NON É UNHA  MIRAGRE, SENON COUSA DO ORDENADOR DA PROFE MARICRUZ.
A QUE É GUAI ESTA LENDA?
A QUE NON SABÍADES ESTO?
POIS É QUE SEMPRE TEMOS COUSAS  NOVAS QUE APRENDER.
NON VOS ESQUEZADES QUE ESTA FIN DE SEMANA SON AS FESTAS DE BOUZAS CUNS FOGOS ESPECTACULARES.
ESTAS FESTAS ESTÁN CONSIDERADAS DE INTERESE TURÍSTICO E OS FOGOS SON RETRANSMITIDOS POLA TELEVISIÓN DE GALICIA.
SE NON PODEDES ESTAR ,MIRÁDELAS,O DOMINGO  NOITE,POLA TVG .
SE QUERES SABER O PROGRAMA COMPLETO DAS FESTAS,PREME NA FOTO DO SEU PREGOEIRO ILUSTRE,O EXFUTBOLISTA DO R.C CELTA DE VIGO, DO REAL MADRID E A SELECCIÓN ESPAÑOLA,MICHEL SALGADO.
Michel Salgado,cidadá ilustre de Vigo,e para nós,o mellor lateral dereito,ao que queremos e admiramos moitísimo todos,grandes e pequenos.
MOITOS BIQUIÑOS,PERECHO E A PROFE MARICRUZ.

4 comentarios:

  1. Maricruz,como siempre,nos pone al tanto de todo.Por cierto,muy chuli la graduación de tus pequerrechos y muy bonita la leyenda.Van a tener mucha suerte los papás y los niños nuevos que vienen para el año que viene,me gusta mucho lo que haces con tus chavales.Enorabuena,Maricruz.Emilia.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moitas grazas polo teu comentario e un ha aperta da profe Maricruz.

      Eliminar
  2. QUE BONITO TRABALLO.MOI POUCA XENTE SABE O DESTA LENDA.E ISO QUE TODOS SABEMOS QUE NON DISPÓS DE MOITO TEMPO,SE O LLEGAS A TER...NORABOA!ALEXIS.

    ResponderEliminar
  3. Por iso está en "Cousas que non sabe todo o mundo".O importante e que non te deitarás sen saber unha cousa máis.Grazas polo teu comentario e un bico,Alexis.

    ResponderEliminar

MOITÍSIMAS GRAZAS POLOS VOSOS COMENTARIOS E POR SER SEGUIDORES DO NOSO BLOGUE.UNHA APERTA AFECTUOSA DE PERECHO E OS NENOS/AS DA PROFE MARICRUZ.